Bieszczady - dla mnie to było coś o czymś kiedyś słyszałem. Kojarzyło się to troche z nudą i miejscem turystyki dla osób będących już w swojej jesieni życia do momentu , w tkórym poczułem ze dobrze mi zrobi chwila odpoczynku zdala od ludzi, zatłoczonych szlaków w Tatrach, zgiełku w miastach i miasteczkach pod Tatrami

Te kilka dni to stanowzo za mało aby poczuć Bieszczady ale wystarczająco dużo aby mieć okazje zobaczyć tyle gwiazd których w mieście nie ma szans zobaczyć, wystarczająco dużo aby nacieszyć się ciszą taką ciszą że aż...


Ludzie napotkani na szlaku - inni niż Ci w Tatrach, spokojniejszy milsi uśmiechnięci. 
Ludzie z plecakami które pamietają PRL ludzi bez sprzetów turystycznych wyjętych z katalogu Salewy itp. Tam spotkałem ludzi dla których liczą się nie tylko góry ale góry z dużą dozą spokoju i potrzeby zwolnienia biegu w codziennym życiu.



Jak nie docenić takich możliwości noclegowych - Wetlina


 Torowisko - Bieszczadzka Kolejka Leśna.
Bieszczadzka Kolejka Leśna – kolej wąskotorowa w Bieszczadach. Powstała przed I wojną światową. Od kilku lat infrastruktura kolejki jest odbudowywana w celach turystycznych. Bazą kolejki jest stacja w Majdanie. Stąd pociągi kursują w kierunku stacji Przysłup (zatrzymując się w Cisnej, Dołżycy i Krzywem) oraz Balnica. Zamknięte pozostają odcinki Przysłup – Moczarne, Balnica – Smolnik, Smolnik – Rzepedź oraz Smolnik – Nowy Łupków. Od 2012 – po 23 latach przerwy – kolejka kursuje również zimą w okresie ferii szkolnych (w piątki i soboty).


7 km spaceru drogą wytyczoną w lesie - ilość napotkanych turystów - ZERO ilość doznanej natury 100%. Droga w kierunku miejscowości Cisna


Kolejny cel noclegowo wypadowy - BUK 
Read More

Prom Odessa do Batumi
Jedyną drogą, którą mogliśmy wybrać, aby dojechać do Batumi to droga morska. Niestety przejście graniczne Rosja Gruzja jest otwarte tylko dla obywateli tych państw. Droga przez Istambuł lądem do Batumi wiązałaby się z koniecznością odwiedzania tych samych miejsc dwukrotnie. Prom Odessa Batumi to idealne polaczenie umożliwiające realizację wyprawy wokół morza czarnego.

Rozkład jazdy promów Odessa Batumi.

Na stronie UKR Ferry są dokładne informacje odnośnie cen, rozkładu jazdy oraz informacje o standardach kabin. Problem stanowi jedynie konieczność zakupu biletów drogą tradycyjną za gotówkę w siedzibie biura UKR FERRY. Prom kursuje, co kilka dni wiec można sobie dokładnie zaplanować podróż. UKR Ferry oferuje możliwość wcześniejszej rezerwacji, jest to opcja dodatkowo płatna i wg nas nie potrzebna, ponieważ bilety spokojnie można kupić bezpośrednio przed odprawą. Polityka UKR Ferry nakazuje pracownikom sugerować wykupienie lepszej kajuty pod pretekstem barku miejsc np. w kabinach o standardzie E. Tak było również w naszym przypadku. Dopiero po postawieniu sprawy na ostrzu noża UKR Ferry w cudowny sposób znalazło brakującą kabinę i tym sposobem wylądowaliśmy w kabinie na dziobie promu. Cudowny widok na dziób z kajuty utwierdza nas, iż wydaliśmy pieniądze w dobry sposób.

Odprawa promowa.


Mam wrażenie ze na Ukrainie ludzie podchodzą do wszelkich ustaleń godzinowych w bardzo elastyczny sposób. Mianowicie cala procedura odprawy miała się rozpocząć w środę o godzinie 9: 00 finalnie na prom weszliśmy 12 godzin później. Oczywiście w trakcie oczekiwania poznaliśmy część współpasażerów, co bardzo umiliło nam oczekiwanie na prom. Kupno biletu nie gwarantuje wejścia na prom. Dodatkowo trzeba mieć jakiś wydrukowany kwitek, jako załącznik do biletu oraz kilka dodatkowych pieczątek. O tych rzeczach powiedzieli nam dopiero pasażerowie czekający na odprawę na szczęście mieliśmy odpowiednio dużo czasu, aby dopełnić formalności.


Warunki bytowe na promie

Ku naszemu zaskoczeniu wszystko jest ok, czysto i schludnie. W cenę biletu mamy również wliczone trzy posiłki na dzień, które są smaczne. Jednak porcje skromne, dlatego obserwując restauracje wiemy, kto nie je swoich porcji i w delikatny sposób zwiększamy sowie racje żywieniowe.

Prom do Batumi jak pojechać za darmo.


Zauważaliśmy, iż bilet nie jest potrzebny, aby wejść na pokład. Bilet okazuje się dopiero w momencie kwaterowania na promie. Na granicy okazujemy paszporty, przy wejściu na trap również tylko paszporty. A przy recepcji jest taki chaos ze wystarczy jak podejdzie jedna osoba i weźmie wszystkie paszporty i weźmie klucz. Problem może stanowić konieczność zakupienia odpowiedniej ilości jedzenia na te trzy, cztery dni, ale i tak nie będzie to kosztowało więcej niż bilet.
Read More